دوستان شما می توانید برای کسب اطلاعات لازم درباره ی مکمل بی سی اِی اِی و خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی به فروشگاه ما به آدرس سبز اسپرت مراجعه فرمایید

آمینو اسیدهای شاخه ای (بی سی ای ای) چه هستند؟

دوستان شما می توانید برای کسب اطلاعات لازم درباره ی مکمل بی سی اِی اِی و خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی به فروشگاه ما به آدرس سبز اسپرت مراجعه فرمایید…

 

موضوع اصلی این مطلب در مورد آمینو اسیدهای شاخه ای BCAAs (بی سی ای ای) است. اینها آمینو اسیدهای ضروری هستند که در بدن تولید نمی شوند. مانند: والین، لوسین و ایزولوسین

 

به خاطر ضروری بودن آنها باید نسبت به مصرف آنها در رژیم غذایی خودمان، اقدام کنیم. عبارت شاخه ای نیز مربوط به ساختار مولکولی آنهاست.

این آمینو اسیدها بصورت طبیعی در بدن پیدا نمی شوند. وقتی شما ورزش می کنید، این منابع از آمینو اسیدها را مصرف می کنید. با مصرف مکمل های حاوی BCAAs شما می توانید این ذخایر را جایگزین کنید.

خیلی مهم است که در طول روز چندین مرتبه آمینو اسیدهای شاخه ای (بی سی ای ای) را مصرف کنید. حالا منبع این آمینو اسیدهای شاخه دار می تواند مکمل باشد یا منابع غذایی طبیعی. به عنوان مثال: گوشت و تخم مرغ بهترین منابع هستند.

البته اگر شما به صورت مرتب تمرین می کنید، داستان کمی فرق می کند! برای افرادی که ورزش نمی کنند و مصرف پروتئین بالایی (1-1.5 گرم به ازای هر کیلو وزن بدن) دارند، نیازی به مصرف مکمل پیدا نمی کنند.

 

دوستان شما می توانید برای کسب اطلاعات لازم درباره ی مکمل بی سی اِی اِی و خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی به فروشگاه ما به آدرس سبز اسپرت مراجعه فرمایید

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی با ما همراه باشید

چگونه بی سی ای ای مصرف کنید

 

مصرف صحیح بی سی اِی اِی می تواند با توجه به سه متغیر میزان مصرف، نسبت لوسین به ایزولوسین به والین و زمان بندی تعیین کنید. یک نمونه ازین تقسیم بندی به صورت زیر است:

میزان مصرف: بهترین میزان مصرف بی سی اِی اِی حدود 5 تا 10 گرم است.

 

زمان بندی مصرف:

 

بسیاری از افراد می گویند مصرف بی سی اِی اِی قبل از تمرین نتیجه زیادی نخواهد داشت و اگر پس از تمرین مکمل هایی مانند پروتئین وِی مصرف می کنید، مصرف بی سی اِی اِی پس از تمرین زیاده روی خواهد بود. ما کاملاً با چنین دیدگاهی مخالف هستیم. زیرا مصرف 5 تا 10 گرم بی سی اِی اِی قبل و بعد از تمرین، بدون در نظر گرفتن میزان و نوع پروتئینی که مصرف می کنید، به شما کمک بسیار زیادی خوهد کرد.

مصرف بی سی اِی اِی قبل از شروع تمرین، منبع انرژی بسیار مناسبی را در اختیار ماهیچه های شما قرار خواهد داد و علاوه بر آن، مدت زمان بیشتری تمرین خواهید کرد. مصرف بی سی ای ای پس از تمرین، باعث افزایش فرآیند سنتز پروتئین و سطح انسولین و GH می شود. همچنین سطح ترشح کوتیزول را کاهش می دهد.

زمان مناسب دیگری برای مصرف بی سی اِی اِی، در هنگام خوردن وعده های غذایی است که در آن ها میزان پروتئین کمتر از 30 گرم می باشد. طبق تحقیقات حدود 3 گرم لوسین، برای داشتن بهترین چرخه سنتز پروتئین لازم است. بیشتر منابع پروتئین حیوانی مانند لبنیات، گوشت قرمز، تخم مرغ و آبزیان در هر 30 گرم خود، حدوداً حاوی 3 گرم لوسین هستند. بنابراین اگر میان وعده و یا وعده اصلی شما حاوی کمتر از 30 گرم پروتئین است، با مصرف حداقل 5 گرم بی سی اِی اِی، از اختلال در سنتز پروتئین جلوگیری خواهید کرد.

 

دوستان شما می توانید برای کسب اطلاعات لازم درباره ی مکمل بی سی اِی اِی و خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی به فروشگاه ما به آدرس سبز اسپرت مراجعه فرمایید

 

چند نمونه از تاثیرات بی سی اِی اِی

برای خرید آنلاین لوازم ورزشی به سایت ما مراجعه فرمایید…

1- بی سی ای ای سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

انجام تمرینات سخت، تأثیر منفی بر سیستم امینی بدن شما می گذارد و در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری افزایش می یابد؛ به خصوص زمانی که رژیم غذایی با میزان کالری مصرفی کمی را دنبال می کنید. در چنین شرایطی مصرف بی سی اِی اِی با سرعت بخشیدن به فرآیند ترمیم ماهیچه ها باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

 

2- بی سی اِی اِی می تواند بر سلامتی شما تأثیر مثبت داشته باشد

طی تحقیقاتی که در دانشگاه میلان انجام شد، محققان ایتالیایی متوجه شدند موش هایی که به آن ها بی سی اِی اِی داده شده است، میزان بیشتری میتوکندری (mitochondria) دارند. همچنین در این نمونه ها ژن SIRT1 فعالیت طولانی تر داشته است. اگرچه هنوز چنین تأثیراتی بر روی انسان به اثبات نرسیده است، اما اثبات آن گواه دیگری بر ضرورت مصرف بی سی اِی اِی خواهد بود.

 

 

3- بی سی ای ای در چربی سوزی نقش دارد

لوسین و ایزولوسین می توانند نقشی کلیدی در لاغر شدن شما داشته باشند. تحقیقاتی که در سال 1997 بر روی کشتی گیران  انجام شد، نشان داد  مصرف بی سی اِی اِی در کنار رژیم غذایی مناسب، باعث کاهش میزان چربی بدن به خصوص چربی ناحیه شکمی می شود.

علاوه بر این طبق تحقیقاتی که در یکی از مؤسسات برزیل انجام شد، شش هفته مصرف لوسین در کنار رژیم غذایی مناسب، باعث افزایش سرعت چربی سوزی می شود. محققان می گویند افزایش سطح سنتز پروتئین باعث افزایش سطح مصرف انرژی می شود که بدن این نیاز را با استفاده از منابع چربی خود تأمین می کند.

 

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مکمل ها و خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی به فروشگاه اینترنتی سبز اسپرت مراجعه فرمایید…

 

سبز اسپرت بزرگترین مرجع خرید آنلاین محصولات و لوازم ورزشی.

 

356total visits,1visits today

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *