پرس سینه چیست؟

شما بازدید کنندگان گرامی، میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی پرس سینه و خرید آنلاین مکمل ها و لوازم ورزشی دیگر به فروشگاه ما به نام سبز اسپرت مراجعه فرمایید.

 

پرس سینه یک تمرین قدرتی است که در آن شخص به حالت طاقباز قرار گرفته و وزنه را در بالای سینه خود مهار می کند. این حرکت معمولا بر روی نیمکت و با هالتری که با صفحه های فلزی سنگین شده انجام می شود و البته از دمبل هم می توان برای این حرکت استفاده کرد.

عضله سینه ای بزرگ ماهیچه اصلی در این حرکت است اما تمام عضلات بالا تنه از جمله ماهیچه دالی (بخش پهلویی قفسه سینه،ماهیچه غرابی بازویی،ماهیچه ذوزنقه و پایدار کننده های شانه نیز در این حالت فعال هستند و در صورتی که فاصله دست ها کم باشد عضله اصلی درگیر در این حرکت عضله پشت بازو خواهد بود چرا که هر قدر دستها جمع تر باشد مفصل آرنج فشار بیشتری را تحمل می کند و انرژی اصلی این مفصل در این حرکت از عضله پشت بازو (سه سر بازویی) تامین می شود و هر قدر دست بازتر باشد مفصل شانه حرکت بیشتری دارد و انرژی حرکت را عضلات سینه ای تامین می کنند.

 

 

نکات طلایی برای انجام دادن حرکات پرس سینه

 

هالتر یا دمبل را بفشارید

 

بعد از اینکه توانستید عرض صحیح دستان خود را روی هالتر مشخص کنید هالتر را محکم بفشارید تا تعادل طرفین هالتر به هم نخورد.این کار باعث میشود که ارنج‌های شما در وضعیت مناسب تری قرار گیرند.

 

نگاه به سقف

 

هنگامی که می‌خواهید هالتر را از جایگاه خود بردارید چشمان خود را به سقف بدوزید.جایگاه هالتر را با چشمان خود در نظر بگیرید و بعد از هر تکرار که انجام می‌دهید سعی‌ کنید هالتر را دوباره در همان نقطه حفظ کنید.این کار برای حفظ فرم صحیح هالتر هنگام پرس می‌باشد.

شما بازدید کنندگان گرامی، میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی پرس سینه و خرید آنلاین مکمل ها و لوازم ورزشی دیگر به فروشگاه ما به نام سبز اسپرت مراجعه فرمایید.

 

 

حفظ زاویه صحیح ارنج ها

 

این مورد یکی‌ از اشتباهاتی است که اکثر افراد آن را انجام میدهند.عدم قرار گیری صحیح دست‌ها برای سر شانه‌ها بسیار مضر می‌باشد و در این حالت بر قدرت شما نیز افزوده نخواهد شد.بهتر است که زاویه ارنج‌های شما نسبت به تنه به طور تقریبی ۴۵ درجه باشد.این روش یک نقطه بسیار خوب برای شروع می‌باشد.

 

 روی فرم صحیح انجام حرکت تمرکز کنید

 

اگر که می‌خواهید قدرتمند شوید توجهی‌ به دم عضلات سینه خود نداشته باشید.شما باید روی لیفت کردن وزنه تمرکز کنید نه دم عضلات.هنگامی که تمرکز شما فقط و فقط روی عضلات سینه می‌باشد تمرکز شما از انجام فرم صحیح حرکت به دور میشود و هنگامی که فرم صحیح را رعایت نکنید قدرت شما کاسته خواهد شد و احتمال آسیب دیده گی‌ نیز افزایش خواهد یافت.هیچکس نمیتواند در انجام فرم صحیح حرکات به توانایی کامل برسد.شما باید همیشه روی فرم صحیح حرکات خود دقت کافی‌ را داشته باشید.

 

قرار دادن هالتر درست روبروی سینه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دیگر لوازم ورزشی به همراه خرید آنلاین با ما همراه باشید

هالتر را طوری تنظیم کنید که دقیقا روبروی سینه شما قرار گیرد نه زیر گردن و نه پائین تر از سینه.همهٔ ما میدانیم که برای رعایت فرم صحیح پرس سینه باید پشت ما بسیار استوار و محکم باشد.پس هالتر را طوری تنظیم کنید که پشت شما در بهترین حالت تعادل خود قرار بگیرد.

 

شما بازدید کنندگان گرامی، میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی پرس سینه و خرید آنلاین مکمل ها و لوازم ورزشی دیگر به فروشگاه ما به نام سبز اسپرت مراجعه فرمایید.

ثابت قرار دادن پاها

 

یکی‌ از راز‌های مخفی‌ برای انجام پرس سینه سنگین نحوه صحیح قرار دادن پاها می‌باشد.هنگام پرس پاهای خود را مدام حرکت ندهید.پاهای خود را با تمام قدرت طوری روی زمین حفظ کنید که پاها توانایی این را داشته باشند که در پرس‌های سنگین تعادل شما را حفظ کنند.

 

 صبور باشید

 

از فکر اینکه هر ماه بتوانید ۲۰ پوند به پرس سینه خود اضافه کنید بیرون بیایید.این اتفاق نخواهد افتاد.به جای این افکار سعی‌ کنید که هر جلسه یک تکرار بیشتر انجام دهید.در طی‌ زمان همین تکرار‌های اندک باعث یک رشد بزرگ در شما خواهند شد.بهتر است که به طور دائم و تدریجی‌ پیشرفت کنید.نیازی نیست که ناگهان ۵۰ پوند وزنه خود را سنگین کرده و با فرم ناصحیح و کمک دیگران آن را پرس کنید.

 

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی لوازم ورزشی و مکمل ها به همراه خرید آنلاین به فروشگاه اینترنتی سبز اسپرت مراجعه فرمایید

 

سبز اسپرت بزرگترین فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین لوازم ورزشی

 

201total visits,2visits today

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *