مرجع تخصصی معرفی ویتامین ها | مرجع محصولات و لوازم ورزشی سبز اسپرت

تعریف و خواص ویتامین ها

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره ی ویتامین ها و محصولات و لوازم ورزشی دیگر به فروشگاه ما مراجعه فرمایید.

 

ویتامین‌ها دو نوع هستند: محلول در چربی و محلول در آب.

وقتی موادغذایی می‌خورید که ویتامین‌های محلول در چربی در خود دارد، این ویتامین‌ها در بافت‌های چربی بدن شما و در کبد ذخیره می‌شوند. آنها در چربی‌های بدنتان منتظر می‌مانند تا بدنتان به آنها نیاز پیدا کند.

ویتامین‌های محلول در چربی دوست دارند که مدتی در بدنتان انبار شوند بعضی از آنها چند روز و بعضی تا 6 ماه آنجا می‌ماند. بعد وقتی وقت استفاده آنها می‌شود، وسیله حمل خاصی در بدنتان آنها را به آنجایی که لازم است می‌برد. ویتامین‌های A، D، E و K همه ویتامین‌های محلول در چربی هستند.

ویتامین‌های محلول در آب فرق می کنند. وقتی غذاهایی می‌خورید که ویتامین‌های محلول در آب در خود دارند، این ویتامین‌ها مدت زیادی در بدنتان ذخیره نمی‌شوند. درعوض، وارد جریان خونتان می‌شوند. هر مقدار از آنها که توسط بدنتان استفاده نشوند از طریق ادرار از بدنتان بیرون می‌آید.

به همین دلیل این نوع ویتامین‌ها باید مدام جایگزین شوند. ویتامین‌ C و گروه بزرگ ویتامین‌های B—B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، نیاسین، B6 (پیریدوکسین)، اسید فولیک، B12 (کوبالامین)، بیوتین و اسید پانتوتنیک ازجمله این ویتامین‌ها هستند.

 

مرجع تخصصی معرفی ویتامین ها | مرجع محصولات و لوازم ورزشی سبز اسپرت

 

 

تعریف انواع ویتامین ها

 

ویتامین K

ویتامین K باعث لخته شدن خون می‌شود. دفعه آخری که دستتان برید را یادتان هست؟ بعد از اینکه مدتی خونریزی کرد خونتان کار جالبی کرد که لخته شدن نامیده می‌شود. این زمانی است که بعضی سلول‌های خاص در بدنتان مثل چسب عمل می‌کند و در سطح زخم به هم می‌چسبند تا از خونریزی جلوگیری کنند.

 سبزیجات برگدار

 لبنیات مثل شیر و ماست

 کلم بروکلی

 روغن سویا

 

ویتامین E

برای اطلاعات بیشتر درباره ی مکمل ها، محصولات و لوازم ورزشی با ما همراه باشید.

همه به ویتامین E نیاز دارند. این ویتامین پرتلاش از خیلی از بافت‌های بدنتان مثل بافت‌هایی که در چشم، پوست و کبدتان هستند محافظت می‌کند. ویتامین E از ریه‌هایتان مراقبت می‌کند تا با هوای آلوده آسیب نبیند. و برای ساختن گلوبول‌های قرمز خون هم مهم است.

 غلات کامل مثل گندم و جو

 سبوس گندم

 سبزیجات برگدار

 

 ساردین

 زرده تخم‌مرغ

 آجیل و دانه‌ها

 

ویتامین C

 

این ویتامین برای محافظت از بافت‌های بدن مثل لثه‌ها و عضلات مهم هستند. ویتامین C وقتی بدنتان زخم می‌شود هم به خوب شدن زخمتان کمک می‌کند. این ویتامین به بدنتان کمک می‌کند دربرابر عفونت‌ها مقاومت کند. یعنی بااینکه همیشه نمی‌توانید جلوی مریض شدنتان را بگیرید اما ویتامین C مریض شدنتان را کمی سخت‌تر می‌کند.

 مرکبات مثل پرتقال

 

 طالبی

 توت‌فرنگی

 گوجه‌فرنگی

 کلم بروکلی

 کلم

 کیوی

 فلفل قرمز شیرین

مرجع تخصصی معرفی ویتامین ها | مرجع محصولات و لوازم ورزشی سبز اسپرت

ویتامین A

این ویتامین نقش خیلی مهمی در بینایی شما دارد. برای بینایی شما در شب خیلی خوب است. ویتامین A به شما کمک می‌کند همه چیز را رنگی ببینید. در کنار اینها، کمکتان می‌کند خوب رشد کنید و پوست خوبی هم داشته باشید.

شیر غنی شده با ویتامین A

 جگر

 مرکبات و سبزیجات (مثل طالبی، هویج، سیب‌زمینی شیرین)

 سبزیجاتی که برگ‌های سبز تیره دارند (مثل کلم‌پیچ و اسفناچ)

ویتامین‌های B

 

ویتامین‌ B فقط یکی نیست. چند مدل ویتامین‌ B داریم: B1، B2، B6، B12، نیاسین، اسیدفولیک، بیوتین و اسید پانتوتنیک.

ویتامین‌های B در فعالیت متابولیکی بدن خیلی مهم هستند یعنی آنها به تولید انرژی و آزاد کردن آن وقتی بدنتان به آن نیاز دارد کمک می‌کنند. این گروه ویتامین‌ها در ساختن گلوبول‌های قرمز خون که اکسیژن را در طول بدن حمل می‌کند هم مهم هستند. هر قسمت از بدن شما برای اینکه درست کار کند به اکسیژن نیاز دارد به همین دلیل این ویتامین‌ها شغل خیلی مهمی دارند.

 غلات کامل مثل گندم و جو

 ماهی و غذاهای دریایی

 مرغ و گوشت

 تخم‌مرغ

 لبنیات مثل شیر و ماست

 سبزیجات برگدار

 حبوبات

 

 

شما عزیزان می توانید برای کسب نکات طلایی بیشتر درباره ی محصولات،مکمل ها و لوازم ورزشی به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه فرمایید.

422total visits,5visits today

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *